18.4.2010

Junalla takaisin Helsinkiin

Hei kaikki! Nyt oon pakannu melkeen kaiken ja puol kahen jälkeen lähtee juna Helsinkiin. Mun junamatka ei tuu oleen mikään rento sillä pitää tehä koulujuttuja koko matka. Jeee mä oikee ootan. Btw, aamulla ku heräsin ja katoin ulos nii paksu lumipeitto tuli vastaan. Siis mitä ihmettä? Mä luulin et kevät on tulossa mut ei, takatalvi halus tulla eka. Nojoo Helsingissä ei kuulemma oo lunta (vielä).


Hallo alla! Nu har jag packat nästan allt och efter halv två åker tåget till Helsingfors. Min tågresa kommer inte vara chill eftersom jag måste göra skoluppgifter hela resan. Jippie, jag kan inte vänta. Förresten, på morgonen när jag vaknade och kollade ut, var ett snötäcke det enda jag såg. Asså vaah? Jag trodde att våren är på väg men nej vinterns sista snö ville komma först. Men jo hörde att ingen snö har kommit till Helsingfors (ännu).




SVEA-pipo pelastaa aina!
SVEA-mössan räddar alltid!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

So you have finally found me, tell me what's up? :) Thanks for your comment!! Besos :)